Gallery

SA NE PLIMBAM PRIN LUME


In estul Elvetiei, la mica distanta de oraselul Maienfeld, se afla Heididorf, satul in care orfana Heidi ar fi copilarit. Intr-o casuta mica, din lemn, legendele spun ca ar fi trait aceasta fetita haioasa, incantatoare, autentica, ce a devenit cu timpul modelul multor copii. Scrisa de Johanna Spyri (1827-1901) si tradusa in peste 50 de limbi, povestea este o prezentare a mai multor tipuri de personaje: neindemanaticul si poate uneori prostanacul Peter, exigentul unchi, dificila doamna Rottnmeier si bunica cea inteleapta. Aceasta putere a fabulei a avut un impact puternic asupra copiilor din intreaga lume, pentru ca in momentul in care a aparut, povestirea parea cu totul deosebita, iar cineva indraznise sa inteleaga lumea nu doar din perspectiva unui adult, ci si din aceea a unui copil. Ce frumoasa poveste, scriitoarea a indraznit sa intleaga lumea putin altfel decat inainte. Odata cu povestea lui Heidi, autoarea a oferit copiilor bucuria de a ramane in lumea lor naturala, fara obligatia de a juca asemenea unor marionete, imbracate in haine de adulti. Astfel, Spyri ramane cea care da startul literaturii in care este celebrata copilaria.
Dupa celebra carte scrisa la sfarsitul secolului al XIX-lea, Heidi a devenit un model pentru copiii din lumea intreaga; fetita blonda imbracata in costum popular specific Alpilor elvetieni a inceput sa apara treptat in filme si desene animate. Amintirea ei ramane vie, chiar daca de atunci a trecut multa vreme.
Legenda spun, ca aici chiar ar fi trait Heidi dar, in acelasi timp, tot aici, autoarea cartii, ar fi petrecut cateva veri in timpul vacantei, in casa profesoarei sale, Anna Elisa von Salis-Hossli. Locul muntos, cu peisajul pitoresc ar fi inspirat-o pe autoare pentru povestea lui heidi. La cativa pasi de casa acesteia, Fundatia hidi a construit in 1953 o fantana in memoria autoarei. Drumul care coboara din munti ajunge in oraselul Maienfeld, vestit pentru sortimentele de vinuri care se produc in zona.
Desigur zona este exploatata foarte bine din punct de vedere turistic, existand hoteluri, restaurante sau magazine cu suveniruri.

82 responses to “SA NE PLIMBAM PRIN LUME

  1. Cam de multisor nu am mai scris despre vacantele mele si cum perioada de acum 2 ani a fost petrecuta tot la Cugir, o sa descriu un pic zona nu inainte de a va spune ca niciunde nu-i mai bine decat acasa-n tara mea desi am avut ocazia sa trec de mai multe ori granita pentru a vedea locuri si lucruri frumoase si-n alte tari. Cu preponderenta si sentimente ce ma leaga din punct de vedere al sangelui mai mult de sfantul meu Ardeal desi sunt nascuta-n Bucuresti, cum se spune sangele apa nu se face, altfel traiesc si respir cand pasesc pe pamantul Transilvaniei.
    Cugirul este un orasel ce face parte din judetul Alba. La 15 km de oraşul Cugir se află autostrada Sibiu-Orăştie, parte din tronsonul IV Pan-European ce incepe in Germania şi se termină în Turcia, la Istanbul.Traseul din România începe la Nădlac, judeţul Arad şi se termină la Constanţa, urmând a fi finalizat în anul 2020. Se afla teritorial în zona de contact a culoarului depresionar al Orăștiei cu Munții Șureanu, într-un cadru natural deosebit de pitoresc. Munții de lângă Cugir sunt foarte vegetați și verzi, cu multă pădure. În general, verile sunt călduroase iar iernile blânde deoarece orașul este înconjurat de dealuri și munți care “protejează” de anumite dezlănțuiri ale naturii cum ar fi vremea, furtunile și cutremurele.
    Cugirul s-a dezvoltat din vechea așezare rurală Kudsir, atestată documentar în anul 1493, devenind oraș în anul 1968.

    Pe „Dealul Cetății”, pe un promontoriu strategic, a existat probabil o fortificație dacică. Ea n-a fost cercetată prin săpături sistematice. Totuși, pe baza fragmentelor ceramice găsite, se pare că fortificația ar data din sec. II-I î.C. Pentru aceeasi datare pledează și un mic tezaur de monede, descoperit la poalele Dealului Cetății. Din acest tezaur se mai păstrează 8 tetradrahme din “Macedonia Prima” și o imitație dacică după o monedă de tip Filip II. Un alt tezaur monetar s-a găsit pe platoul superior al cetății.
     photo Cugir_cetate.jpg
    Obiective turistice:
    Catedrala Ortodoxa
    Rezervația naturală Iezerul Șurianul (20 ha).
    Biserica Sfânta Treime din Cugir construită între anii 1806-1809
    Biserica Sfinții Apostoli Petru și Pavel din Vinerea – 5 km
    Sălile muzeistice din Clubul elevilor și copiilor Cugir
    Zonele de agrement Râul Mare și Râul Mic Cugir
    Apeductul Wasser Leine construit în 1906 de germani și italieni
    Cetatea dacică de pământ de la Cugir – 2km
    Biserica Romano-Catolică construită în anii 1824-1826 din cartierul Scăunel.
    Galerie de imagini
     photo Intrarea_in_Cugir.jpg
     photo Cugir.jpg
     photo cugirturismmonument.jpg
     photo teatru-ursul-de-a-p-cehov-cugir-i11361.jpg
     photo stadtansicht.jpg
     photo stadion-cso-cugir.jpg
     photo 646x404.jpg
     photo colegiul-david-prodan-cugir.jpg
     photo Cugir-1.jpg
     photo dscn1336.jpg
     photo dscn1397.jpg
     photo 3739444.jpg
    Dealul Dragana
    Cu o inaltime de 739 m este unul dintre multele dealuri care inconjoara orasul
     photo peisaj_3.jpg

    Valea frumoasei
     photo Vikimapia-Valea-Frumoasei.jpg
     photo 112789568.jpg
     photo 16224_45150_2.jpg
     photo 6516_18976_38.jpg
     photo 6516_19070_59_1.jpg
     photo 6516_19070_16_1.jpg
     photo 6516_19070_6_1.jpg
     photo 00000324_large.jpg
     photo poze-Cugir-4216 1.jpg
     photo lacul-iezerul-sureanu_50a621b2f2f35.jpg
    Am fost in Duminica prima dupa sosire, sus in varf de munte la Manastirea Calene. Am parcurs cu masina trei sferturi de urcus si apoi un sfert la picior pentru ca nu a mai putut urca masina. La intoarcere domnul cu care am fost a ramas sa ia masa la maicute iar eu cu inca 2 doamne am coborat tot muntele pana-n sosea cand a aparut si masina cu care am venit. Sa ma credeti pe cuvant ca aproape de finis nu mai simteam ca am picioarele mele ci imprumutate de nici unde, ha, ha, ha. A meritat acest drum sa-l parcurg la picior pentru ca nu as fi avut altfel ocazia sa vad panorama orasului si nici frumusetile peisagistice. Sa nu mai spun de murmurul paraiasului care m-a insotit pana-n vale la sosea. Drumul cam nehotarat cand bine cand abrupt si sa nu radeti dar am plecat ca toanta crezand ca voi fi o doamna cu masina dus-intors. Noroc ca mi-am luat pantofii si nu sabotii sau papucii cu care umblu de regula pentru ca sunt f. comozi dar ce sa va spun , m-am comportat din cauza inducerii in eroare ca voi fi doamna cu masina ca cei ce nu stiu ce inseamna muntele : imbracaminte si incaltaminte neadecvata (bine ca nu mi-am sucit picioarele pentru ca experienta si exercitiul umbletului pe munte m-au ajutat in acest sens) Daca m-as fi intalnit cu vreun coleg sau colega ar fi zis ca nu sunt eu aceia dupa 23 de ani de umblat prin tara cu munti si vai dealuri si podisuri cand nu mai stiam ce-i aceia o fusta sau un pantof decat cand ajungeam in Bucuresti la birou si ne apucam sa intocmim rapoartele cu ce am prelevat ca probe si ce zacaminte am cercetat ce foraje s-au efectuat etc. si atunci numai daca era necesar altfel tot in pantaloni si adidasi sau ghete speciale, nu mai aveam variatie, asa ne simteam toti cel mai bine pantaloni, canadiene, s. a. ca echipament ajunsese permanent. Si acum rar pun o fusta sau o rochie pe mine, pantalonii sunt imbracamintea mea de regula. In acea zi am considerat ca merg la slujba la manastire si e corect sa am fusta si pantofi , ce sa spun se mai intampla si cat am coborat am ras intr-una de mai mult am obosit din acest motiv decat efortul coborarii. Eram singure si ne si temeam sa nu apara ceva animalute salbatice avand in vedere ca pe acolo salasluiesc si rasi nu numai lupi, ursi, vulpi, viezuri. Mai erau si cainii celor ce locuiau acolo in varf de munte si cum eram necunoscute puteau sa ne intrebe ce cautam pe acolo, ha, ha, ha. Totul e bine cand se sfarseste cu bine asa ne-am spus cand ne-am vazut cu masina noastra buclucasa.
     photo QDIpIKSYKN57W0IOADJv9LsntC50FcZUzAR1Ft8sDV0.jpg
    Schitul Calene a fost infiintat in anul 1991. Schitul Calene cuprinde biserica, un corp de chilii, staretia, trapeza si o gospodarie anexa.
    4 vietuitoare, viata de obste
    Hram: Acoperamantul Maicii Domnului
    Desi este micuta si doar cu4 maici, mie mi-a placut cat era de frumoasa si ingrijita iar acolo sus mai aproape de cer parca te simteai si mai aproape de Dumnezeu alaturi de minunata-i creatie.
    Dupa aceasta peripetie am mai avut si sarbatoarea”Toamna cugireana” cand s-a sarbatorit 2 zile un fel de zilele orasului cu tot felul de tarabe cu de toate, cu mici, carnati, fripturi, prajituri si bauturi. Au avut si spectacole cu artisti invitati asa ca trageti concluzia ca 2 zile am mancat si am dansat alaturi de formatiile artistice invitate, noi in strada ei pe scena fiecare aratandu-si talentul la jocuri de diferite feluri in functie de natia ansamblului.
    In apropiere de plecare am mers cu sotul la Alba Iulia, la cetate sa o vedem si-n forma noua ca nu a fost prima data cand am ajuns pe acolo. Traseul prin cetate arata curat . Am remarcat frumusetea statuilor, a florilor si a cetatii in general, am facut poze. Cand voi reusi sa pun pozele in calculator o sa ma vedeti si pe mine balonul de Bucuresti sus in cetate fotografiata cu noul model de strajer medieval . Foarte frumos si bine gandit tot ce s-a facut, acum chiar ne putem mandri cu acest obiectiv istoric si exploatat turistic.
     photo alba-iulia-romania.jpg
     photo mozaic.gif
     photo Alba-Iulia-bulevard.jpg
     photo Alba-Iulia.jpg
    Muzeul Unirii
     photo --article-title--b3a8f44979cf-333-198-1-85_1.jpg
    Schimbul de garda
     photo Ceremonialul-Schimbului-de-Gard-Cetatea-Alba-Carolina.jpg
    Restaurant in incinta cetatii
     photo cladirea-ierihon.jpg
    Statuia lui Mihai Viteazul
     photo images 25_1.jpg
    Poarta nr.3
     photo Poarta_3.jpg
    Intrare in cetatea Alba-Carolina
     photo poarta-I-alba-iulia.jpg
     photo dans_cetatea-alba-iulia.jpg
    Curtea bisericii
     photo curte-catedrala_alba-iulia1.jpg
     photo dsc09143.jpg
     photo Alba-Iulia-Cetate-ziduri.jpg
    Catedrala romano-catolica
     photo Catedrala-romano-catolica_1.jpg
     photo Alba-Iulia-Cetate-statui.jpg
     photo Alba-Iulia-Cetate.jpg
     photo Alba-Iulia-Cetate-statuie.jpg
     photo Alba-Iulia-Cetate-strajeri.jpg
     photo Alba-Iulia-Cetate-2.jpg
     photo Alba-Iulia-Cetate-traseu.jpg
     photo intrare-in-cetatea-alba-iulia.jpg
     photo cetatea_ alba carolina.jpg
     photo garda-cetatii-alba-iulia.jpg
     photo alba-iulia-guard.jpg
     photo Alba-Iulia-spectacol-Garda-Cetatii.jpg
     photo cetatea-alba-iulia.jpg

     photo Alba-Iulia-Cetate-Catedrala-ortodoxa.jpg
    Dupa ce-am plecat de la Cugir am descalecat seara in Bucuresti dupa un drum care a fost neasteptat de prost pentru ca masina a avut o intarziere de o ora din motive de stricaciune pe parcurs si apoi pe Valea Oltului se faceau niste mariri de sosea si se circula doar pe o singura banda asa ca am mai pierdut si pe acolo o ora si jumatate asa incat in loc de ora 9 seara am ajuns in Bucuresti la 12 in noapte. Dimineata la 10 am plecat iar cu nepoata mea cu masina la Medgidia unde am participat la taiatul motului la baietelul cel mic al finei mele . Iar petrecere si iar mancat si baut noroc ca sunt echilibrata dar tot nu am reusit sa ma abtin de la cele dulci unde chiar trebuie sa-mi pun pofta-n cui ca sunt si eu la granita de sus cu glicemia (pe fond nervos nu am nimic nici la ficat nici la pancreas dar doctora mi-a spus de mult ca de la tiroida la batranete se poate forma un diabet ). Am fost a doua zi dupa mot la Neptun unde m-am plimbat un pic pe malul marii si am vorbit cu marea mea draga, i-am promis ca ma voi stradui sa o mai vizitez si la anul. Mi-am luat doua sticlute cu apa de mare sa am pentru cand sinusurile ma vor baga in seama si am mers la un parc de distractie pentru copii unde am stat cu pustimea sa se joaceNoul concept de parc de aventura a fost pus in scena de catre doi oameni de afaceri din zona de sud-est a Romaniei, respectiv din Constanta. Cu o experienta cumulata de peste 20 de ani, cei doi asociati au pus bazele celui mai nou parc de aventura din Romania, si singurul din zona litoralului Parcul Paradis Land. Paradis Land este o lume aventuroasa, cu multe surprize, ce se afla sub emblema piratilor. De aceea mascota parcului este temutul Capitan Barbarossa.
     photo big_c8d812ab86.jpg
     photo big_8e997ca906.jpg
     photo list_aa875d7b03.jpg
     photo list_b2a6b2050a.jpg
     photo list_451077493c.jpg
     photo list_dcb443dcb4.jpg
     photo list_2fa0127880.jpg
    Apoi am mai facut un mic popas si la Ghiol de unde am luat si de acolo o sticla mare de apa ca sa ma frectionez cand ma apuca reumatismele .
     photo techirghiol3.jpg
    Seara am ajuns acasa si am mai facut conversatie vremea dand semne ca nu mai vrea sa tina cu noi. De data aceasta nu am mai avut bafta de vreme frumoasa ca-n prima parte a concediului asa ca imediat ce s-a tulburat si inrait am plecat spre casuta noastra unde ne este cel mai bine si unde niciodata nu pot sa ma indispun pentru ca Max al meu si Mura nebuna din curte m-au intampinat cu o bucurie si dragoste nebanuite de cei ce nu au avut niciodata un astfel de suflet in preajma. Cam asta a fost modesta dar frumoasa mea vacanta drept pentru care-i multumesc lui Dumnezeu ca am reusit si anul acesta sa iesim un pic din apasatorul Bucuresti si ne-am ozonat in zona unde chiar este mult ozon si sanatate.

  2. Va astept aici sa cititi si vedeti imaginile calatoriei mele. Va las si ceva bun ca sa nu stati pe gol, nu-i frumos.
     photo ansvsa-importurile-de-struguri-si-prune-din-republica-moldova-au-explodat-14264_1.jpg
     photo 11148791_910373888999217_6089644504951852765_n.jpg

  3. Salutare, draga Beta! In timp ce savuram din strugurii deliciosi , am citit povestea calatoriei tale si am admirat superbele peisaje surpinse de aparatul foto🙂 Ai povestit asa de frumos si de fascinant , incat mie una, mi-a venit o pofta nebuna de duca🙂 mai ales ca nu am vizitat niciodata aceste locatii , Cugir si Alba… Noi amanam de nu stiu cand o iesire pe Transalpina , dar la anul, cred ca sigur vom face acest traseu… sa intram pe Transalpina prin Novaci si sa iesim la Sibiu , sau chiar in jud Alba🙂 si poate cu aceasta ocazie vizitam si Cugirul🙂 Sunt multe locuri din tara in care nu am ajuns inca, dar n-au intrat zilele in sac🙂 De ex , in Moldova, am vizitat doar orasul Focsani … n-am vizitat Maramuresul ,… iar in Ardeal am fost doar la Cluj , si mi-a placut enorm… Deci am ce vedea si la noi, doar timp si bani sa fie🙂 Va pup dragelor , noapte buna!

    • Ai dreptate draga mea, timp si bani sa fie. Avem o tara desprinsa din Raiul lui Dumnezeu. Eu am imbatranit si desi am strabatut tara asta destul tot nu am reusit sa o bat cu piciorul macar unde este de vazut. Inca mai am multe locuri pe unde doar am trecut nu am poposit sa fac cunostinta cu locurile. Tu esti tanara si daca aveti masina e mare pacat ca inainte sa iesiti din tara sa parcurgeti Romania noastra de poveste. Este desprinsa din daruire dumnezeiasca, nu cred ca mai exista o tara macar apropiata ca bogatie terana si subterana ca a noastra cu de toate ca relief si cu ape asa multe , vesele si cristaline cu o fauna asa bogata si plante tamaduitoare la tot pasul prin paduri , dealuri si campii. Pacat ca la toata aceasta splendoare au fost si oameni minunati ca din povesti dar in timpurile ce le traim au mai ramas putini asa, restul sunt de nerecunoscut si nedorit in preajma. Te pup, multumesc pentru vizita, noapte buna si vise placute. ❤

  4. Buna ziua !
    Am vizionat cu mare drag tot ce ai postat , o singura remarca _ Ce tara frumoasa avem , nu-i mirare ca a fost ravnita mereu de altii !
    Draga mea , ma bucur ca ti-ai incarcat bateriile vizitand atatea frumuseti ! Pupici !

Leave a Reply

