obezitatea


16 responses to “obezitatea

  1. In cura severa de slabire sau in caz de constipatie, se recomanda adaugarea la salata a 1-2 linguri de ulei de parafina, care va inlocui total sau partial untdelemnul (indicatia este valabila numai pt. un timp limitat, deoarece uleiul de parafina impiedica absorbtia vitaminelor liposolubile).
    La inceputul curei, se dau cateva sfaturi generale :
    – sa nu se consume nimic intre mesele principale
    – sa nu se abuzeze de sare
    – sa nu se consume alcool (alcoolul ingrasa)
    – sa se respecte intocmai cantitatile de alimente indicate
    Abandonarea fumatului este recomandabila (fumatorul crede ca prin fumat i se mentine silueta – fapt dovedit inexact).
    La Centrul de boli metabolice si de nutritie din Bucuresti, se prescrie urmatorul regim tip, care realizeaza cca. 1000 calorii (75 g proteine, 100 g glucide, 35 g lipide).
    Regimul pt. o zi :
    Dimineata 200 g lapte , ora 10 o chifla (50g) sau o felie de paine, branza de cavi dietetica (50 g) sau carne f. slaba (5o g).Ora 13 – salata de cruditati din 200 g varza (alba sau rosie), ridichii (de luna sau negre), andive, salata verde, castraveti, ardei grasi, ciuperci proaspete, conopida, cu o lingurita de ulei, lamaie sau otet sau o farfurie de supa sau ciorba preparata din aceleasi cantitati cu cele indicate pt. salata. Se pot inlocui unele legume cu spanac, loboda, dovlecei, etc. 100 g carne de vita slaba, manzat, pasare, fiarta, la gratar sau inabusita sau 15o g peste slab : stavrid, cod, stiuca, salau, congelat sau proaspat (fiert, gratar sau la cuptor) sau 15o g branza de vaci dietetica, l mar (100 g). Cina – 15o g cartofi fierti, (inabusiti) sau 200 g fasole verde preparata ca sote (sau dovlecei) cu 2 lingurite de iaurt in loc de unt, 100 g carne slaba fiarta sau 100 g peste slab, un mar.
    Se poate inlocui carnea cu 5o g parizer sau sunca de Praga sau crenvursti, dar in acest caz se va inlocui uleiul de la salata cu ulei de parafina sau se va exclude complet din ratia acelei zile.
    Chiar cu un regim hipocaloric constant tinut, scaderea in greutate se poate opri treptat, aparand asa numita stare de “platou” a curei ponderale. Aceasta se poate produce printr-o retentie tranzitorie de apa. In acest caz, regimul nu trebuie abandonat, ci se va continua, asociindu-se eventual un diuretic, pana, cand se depaseste aceasta stare si curba ponderala incepe iar sa coboare. In cazul cand nici cu aceasta dieta nu se reuseste slabirea, este indicata internarea bolnavului in spital pt. a fi supus la o dieta mai severa.
    Pt. ca obezitatea se datoreaza , astazi, si alimentelor nou aparute pe piata despre care noi nu stim mare lucru, o sa tratam mai departe cum trebuiesc interpretate specificatiile de pe etichete. Pe scurt iata ce ne intereseaza in mod deosebit cand cumparam :
    – calciul este f. important pt. metabolismul omului si mai ales pt. reducerea riscului de aparitie a osteoporozei
    – fibrele alimentele cu continut bogat in fibre, cum ar fi fructele, legumele si cerealele pt. ca ele contribuie la reducerea riscului de cancer digestiv
    – fructele si legumele mai contin si antioxidanti si contribuie la reducerea riscului de aparitie a cancerului
    – fructele si legumele mai contribuie si la reducerea riscului imbolnavirilor coronariene
    – continutul redus in grasimi este legat de reducerea de aparitie al unor forme de cancer.
    – continutul redus de grasimi saturate si colesterol este legat de reducerea riscului aparitiei bolilor de inima
    – continutul redus de sare este legat de reducerea riscului aparitiei hipertensiunii
    – alimentele care contin acid folic sunt legate de reducerea riscului aparitiei unor defecte la nastere.
    Etichetele produselor alimentare contin in mod f. frecvent precizari de genul celor din enumerarea care urmeaza. Va puteti baza pe aceste indicatii pt. a va informa in legatura cu produsul respectiv. Cele mai frecvente indicatii sunt de genul “nu contine grasimi” sau “continutul redus de grasime” si “continutul caloric redus”. Practic, cumparand aceste produse, va extindeti f. mult paleta optiunilor. Produsele cu continut redus sau scazut sau fara grasimi precum si a celor cu continut caloric redus, au avantajul ca va permit sa consumati, concomitent, alte produse, pe care le preferati, dar care au continuturi de grasimi sau calorice mai mari. Combinandu-le, veti putea pastra totusi echilibrul. Nu uitati ca fructele si legumele, desi nu poarta etichete, nu au colesterol si au un continut f. redus sau minim de grasimi /cu exceptia maslinelor si avocado care contin grasimi.
    Semnificatia indicatiilor de pe etichete .
    Indicatia fara calorii are ca semnificatie continutul a mai putin de 5 calorii
    Fara grasimi sau fara zahar – contine mai putin de jumatate de gram de grasimi sau de zahar.
    Continut caloric redus – max.40 de calorii
    Continut redus de grasimi – max. 3 g de grasimi
    – Continut redus de sodiu – mai putin de 140 mg de sodiu
    Continut redus de colesterol – max. 20 mg de colesterol si max. 2 g de grasimi saturate
    Continut redus – produs modificat astfel incat sa contina cu 25 % mai putin din nutrientul specificat sau din caloriile produsului similar care poarta specificatia “complet”
    Sursa de vitamine si minerale – asigura 10 % din necesarul zilnic de vitamine sau minerale
    Continut bogat de vitamine sau minerale – Asigura peste 20 % din necesarul zilnic de vit. sau min.
    Continut bogat de fibre light sau lite – peste 5 g de fibre. Produse modificate astfel incat sa contina max. o treime din caloriile si o jumatate din grasimile produsului intial. de asemenea, aceasta indicatie se mai poate referi la culoare, gust sau textura. Cititi etichetele cu atentie pt. a va lamuri despre ce este vorba.
    Sanatos – cu continut redus de grasimi saturate si cu continut redus de sodiu si colesterol asigura min. 10 % din necesarul zilnic de vit. A,C, fier , proteine, calciu si fibre.
    Pt. ca ar urma sa exemplific un model de meniuri pt. o sapt. numai scriu aici ci am sa le trec la retete si diete, pt. a nu bramburi acest frumos si ordonat blog.
    In situatia in care obezitatea este f. mare, monstruoasa, morbida, aducatoare de multe boli, se impune apelarea la chirurgie. Astfel se poate recurge la metoda balonului care se introduce in stomac si se tine cam 6 luni. Se obtine o slabire de 20-25 de kg intr-o jumatate de an. Bolnavul caruia i s-a aplicat aceasta metoda trebuie sa se opreasca din mancat imediat ce simte satietatea si sa faca multa miscare. Pot folosi aceasta metoda si cei cu obezitate nu f. grava, cu indice de masa corporala intre 30-40. Dupa 6 luni balonul se extrage din stomac, dar omul nu se ingrasa la loc, pt. ca, in cele 6 luni cat a purtat balonul intragastric, si-a schimbat stilul de viata.
    O alta metoda este cea a inelului gastric. Acesta imbraca prin exterior stomacul, creind prin strangere doua camere in stomac asemanatoare clepsidrei. Montarea inelului se face fara taietura abdominala, printr-o chirurgie mininvaziva laparoscopica. Inelul acesta mai are o actiune favorabila, alimentele trec mai lent prin stomac si nu apare repede starea de foame. Acesta poate sta o vreme in stomac sau poate ramane defintiv. In aceasta interventie laparoscopica nu se taie din stomac si nu se schimba anatomia tubului digestiv, asigurand cea mai mica mortalitate. Aceasta metoda cere disciplina, si o dieta echilibrata. Nu trebuie sa se bea lichide in timpul mesei.
    Acestea fiind spuse, urez succes celor care au intentia de a urma unul din sfaturile scrise la acest capitol de mine si prietenele mele.

  2. calciul si ingeneral toate sunt bune pt ceva dar dauneaza la altceva…
    aoleuuu beta,pai daknu beau un pepsy la masa mor Smiley
    am m ai auzit de treaba asta,tre s o iauin klcul🙂

  3. Lasa ca tu nu esti grasa si faci exercitii si mananci destul de cumpatat, pana nu faci copil inca e bine dupa aceea e mai greu. Totusi Pepsi si Cola, in general bauturile de pe piata nu sunt sanatoase dar din cand in cand merge insa nu mereu. Si e vorba de obezitate, tu nici plinuta nu esti asa ca nu e problema. Acum depinde , unele slabesc dupa nastere altele se ingrasa iar altele sunt la fel. Fiecare org. cu comportamentul lui.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s